De kleuren van het jaar 2019 in interieurdecoratie

De kleuren van het jaar 2019 in interieurdecoratie

Terwijl het einde van het jaar nadert, zijn interieurontwerpers al klaar met 2018 en kijken nu al vooruit naar het volgende jaar.

Door het einde van de herfst staan de kleurdeskundigen in de schijnwerpers.

Nu is het tijd voor hen om hun prognoses over de kleur van 2019 in interieurdecoratie te presenteren. Zij presenteren hun prognoses over de kleur die de hit van het jaar 2019 in interieurdecoratie zal zijn.

Hun prognoses zijn gebaseerd op observaties van verschillende sectoren, waaronder mode, Deco, auto’s en elektronica voor het grote publiek van over de hele wereld. “Ons team van 20 kleurenexperts analyseren de trends, de levensstijlen, de demografie en de tendenties van de maatschappij voor het bepalen van welke kleur het beste deze variabelen voorstelt”, verklaart Dee Schlotter, marketing verantwoordelijke betreffende kleur bij PPG, de #1 onder de verffabrikanten.

Volgens haar is een van de terugkerende thema's "het streven van onze samenleving naar de regeneratieve kracht van de natuur". Andere kleurdeskundigen voorspellen ook een toenemende populariteit van zachtgrijs zoals dat van een ochtendnevel, verschillende tinten blauw, en aardetinten waaronder terracotta, wat ons doet denken aan de kleiwegen in Afrika.

Hieronder zal u de voorspellingen van zeven internationale verfmerken betreffende de toekomstige meest populaire kleur van 2019 vinden.

   

Voor PPG is de kleur van het jaar 2019 ‘Night Watch’

night watch kleur 2019 van PPG ppg kleur 2019 night watch

  

Volgens de verfproducent PPG, bij ons bekend voor de merken Sigma en Histor, is de tint die we in het oog moeten houden in 2019 een erg gepigmenteerde tint van smaragdgroen, genaamd Night Watch. Deze kleur doet denken aan weelderig en tropische gebladerte, zoals deze modieuze hevea rubberbomen, de groene rubberplant zal zeker bekend lijken bij fans van planteninterieur onder ons.

De donkergroene tint reproduceert dit gevoel van weelderig groen en de regenererende kracht van de natuur”, legt Dee Schlotter uit, kleurenexpert bij PPG. “Dit jaar is het verlangen om dichter bij de natuur te zijn een steeds terugkerend thema in vele sectoren en vele landen.” Schlotter benadrukt dat onze hyperactieve maatschappij, gefocust op technologie, één van de mogelijke redenen is voor deze trend: “De lege momenten in ons leven, zoals het wachten op een bus of de pauzes in een gesprek, hebben de neiging gevuld te raken door onze smartphones”, zegt ze. “Omringd zijn door een tint zoals Night Watch staat ons toe ons een deel van deze lege ruimte terug te nemen en wederom een euforische impressie te creëren met rust die we terugvinden wanneer we in de natuur zijn.”

Deze kleurnuance van groen heeft iets onverwachts. Ze is polyvalent en kan geassocieerd worden met een aantal stijlen, van modern tot vintage, zelf met het meest klassieke en dit alles met een duidelijke aanwezigheid van de kleur.

   

De kleur van het jaar volgens Behr is ‘Impression Bleue’

Blueprint, kleur 2019 van Behr

    

2019 is het jaar van het blauw - van “Blueprint” om exact te zijn – tenminste volgens dit verfmerk. Dit merk heeft Blueprint gekozen, een zachte en warme kleur, als kleur van het jaar 2019. De tint is “een standaard blauw die mensen ertoe aanzet de kleuren en het design van hun ruimtes te herbezien”. Het verfbedrijf bevestigt dat de kleur een synoniem is van authenticiteit, vertrouwen en tijdloosheid.

Erika Woelfel, kleurenexperte bij Behr, beschrijft de kleur als “een verfijnd blauw met diepte en licht". Deze blauwe nuance is zacht en klassiek en oververzadigd, met een zachte nuance groen. Ze doet denken aan de zee, eucalyptusblaadjes, leien daken – alles aan deze kleur is aangenaam en geruststellend. Behr legt uit dat het gaat om een terugkerend thema in de natuur waar wij omringd door worden. “Men zou kunnen zeggen dat blauw de lievelingskleur is van de wereld”, zegt ze, en dit is, volgens ons, meer een feit dan een hypothese.

   

‘Day Spa’ is de gekozen kleur bij Diamond Vogel voor 2019

Day Spa, kleur 2019 van Diamond Vogel

   

De kleur van het jaar van Diamond Vogel is ‘Day Spa’, een verzadigde tint van marineblauw die volgens het merk “ruimtes, culturen en generaties verbindt”. Day Spa is een kleur die een gevoel van comfort naar boven brengt en een sfeer van tijdloze luxe oproept.

Day Spa is een diep en introspectief blauw dat een stil inzicht stimuleert en een gevoel van veiligheid oproept, verklaart Sandy Agar-Studelska, marketingverantwoordelijke bij Diamond Vogel. “Deze kleur staat u toe kalme ruimtes te creëren bij het gebruik van natuurlijke materialen en kleuren die geïnspireerd zijn op de natuur. Dit alles draagt bij tot een ruimte met comfort en innerlijke rust. ‘Day Spa’ gaat goed samen met warme of koude neutrale kleuren en grijs, en dit ongeacht de ruimte waarin zij gebruikt wordt."

   

‘Métropolitain’ werd unaniem gekozen bij Benjamin Moore

Metropolitan, kleur 2019 van Benjamin Moore

   

Benjamin Moore koos voor een iets soberdere kleur als kleur van het jaar voor 2019: ‘Metropolitan’, een grijstint die iets meer naar de koude kant neigt.

Comfortabel, gesofisticeerd maar toch kalm en discreet, Metropolitan AF-690 ademt schoonheid en evenwicht”, verklaarde Ellen O’Neill, directrice van Design Intelligence bij Benjamin Moore. “Dit is een neutrale kleur die verbonden is met een contemplatieve mentale staat. Niet onophoudelijk en noch agressief, deze tegelijkertijd discrete en prachtige tint grijs creëert een terrein van overeenkomst voor verschillende sferen.”

Bij het kiezen van Metropolitan als kleur van het jaar 2019, bevestigden de kleurspecialisten van Benjamin Moore dat grijs voorlopig niet zal verdwijnen en we zouden het niet méér eens kunnen zijn! Volgens ons gevoel zal grijs de meest gekozen kleur blijven bij de consument in de komende jaren, toch zullen de grijze nuances en tinten van het ene op het andere jaar verschillen.

  

Een  terracottakleur bij Sherwin-Williams

Cavern Clay, kleur 2019 van Sherwin-Williams

   

Sherwin-Williams heeft een terracottakleur, ‘Cavern Clay’, als kleur van 2019 gekozen.

De maatschappij beschrijft Cavern Clay als een “warme terracottakleur wiens wortels zijn terug te vinden in eeuwenoude elementaire elementen”.

Wij geloven dat 2019 een hergeboorte zal zijn van de jaren 1970 – met een actuele aanpassing. Door de loop van de komende jaren gaan wij een vernieuwende en ambachtelijke vindingrijkheid zien”, heeft Sue Wadden verklaard, marketingdirectrice van kleuren bij Sherwin-Williams. “Onze kleur van het jaar 2019, Cavern Clay, incarneert het nieuwe, het simpele en een vrije, Boheemse geest.”

Ideaal voor huizen of voor commerciële ruimtes, deze rijke kleur doet denken aan de schoonheid van de natuur en werkt geweldig met neutrale kleuren. Een warm grijs of een diepbruin zijn de perfecte accenten. Indien u een beetje avontuurlijk bent, dan zal een krachtig denim blauw of een zachte tint groen de ideale keuze zijn.

Gebruik het als achtergrond voor een keuken of eetkamer, terwijl je de kleur balanceert met ruwe houtsoorten en leer, en zelfs plantenbakken met moderne esthetiek.

    

‘Spice of Life’ bij Dunn-Edwards in 2019

Spice of Life, kleur 2019 van Dunn-Edwards

   

De kleur van het jaar 2019 volgens Dunn-Edwards, ‘Spice of Life’, is geïnspireerd door de kruiden van het leven die het leven interessant en opwindend maken. Ze is warm, uitnodigend en avontuurlijk. Deze krachtige, aantrekkelijke en gekruide mengeling voegt een complexe smaak toe aan het interieur. De oranje nuances in deze tint geven deze kleur een speciale sensatie en een sterk verband met de aarde.

Deze sterke tint is intens, vol met levenspassie, tegelijkertijd organisch en natuurlijk, met een gesofisticeerd karakter. In haar organische en natuurlijke eigen wereld stelt ‘Spice of Life’ een gekleurde expressie voor, geïnspireerd door wereldlijke ambacht. Indien gespeeld wordt met elegantie en subtiliteit, is deze luxueuze tint verfijnd en klassiek – historisch, maar toch jong.

     

‘Spice Honey’ verkozen als kleur van het jaar bij Levis

Spiced Honey, kleur 2019 van Levis

    

Voor het jaar 2019 hebben Levis en Dulux-Valentine (beiden maken deel uit van de AKZO-NOBEL groep) besloten om een gekruide oker tint te kiezen: ‘Spiced Honey’ ook bekend als ‘Miel Epicé’ of ‘Gekruide Honing’ voor niet-tweetaligen.

Amber en warm, deze kleur is het evenbeeld van een nieuwe mentale toestand, positief en geladen met optimisme, met de zin om plaats te maken voor licht.

Het is een diepe en warme tint, een kruising tussen oker en mosterdgeel met koperen weerspiegeling. Deze kleur maakt zichzelf relevant door zijn multi-dimensionele karakter. Ze is veelzijdig; ze heeft verschillende gezichten afhankelijk van het geassocieerde kleurenpalet. Gebruikt met poeder roze of beton grijs, onthult Spiced Honey een zachte persoonlijkheid, ideaal voor een kamer die gebruikt wordt om tot rust te komen, zoals een slaapkamer. Daarnaast is ze perfect te gebruiken voor het creëren van een sfeer met een bevestigend karakter, met als voorwaarde dat zij gecombineerd wordt met opvallendere kleuren zoals turquoise of een levendig bordeaux.

Alle kleuren van het jaar 2019 zijn zichtbaar bij Paint Trade Centre. De stalen hiervan kunnen ter plaatse gecombineerd worden met andere tinten, met als doel het simuleren van de verkregen effecten op meerdere mogelijke combinaties.

Gepubliceerd op 20-11-2018 Home, Decoratie trends, Kleur inspiratie 0 26312

Voeg een reactie toeLaisser une réponde

U moet  zich identificeren  om een reactie toe te voegen.

Blog categories

Laatste commentaren

Geen commentaren

Zoekopdracht in de blog

Recently Viewed

No products

Menu

Vergelijken 0